Melbourne to Sydney - Reisverslag uit Corryong, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu Melbourne to Sydney - Reisverslag uit Corryong, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu

Melbourne to Sydney

Door: Lie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 November 2017 | Australië, Corryong

Inmiddels zijn we al een aantal dagen op het vasteland in Australië, zondag zijn we in Melbourne aangekomen en hadden we een hotel lekker in het centrum, Melbourne is een prachtige stad, goede sfeer en gezellig. Maandag de camper opgehaald en door naar Toby en Angela, waar we in de middag aankwamen. Leuk om hen weer te zien, ook Mineke was daar. Nog. Lekker bijgekletst onder genot van wijn en de kookkunsten van Angela.
Dinsdag vroeg opgestaan 5.30 uur, om met Toby Kangaroe’s te spotten, het was geweldig, we hebben er enorm veel gezien. Fantastisch! In de middag door naar Ballarat, waar veel goudzoekers hebben gezeten.
De volgende dag zijn we weer verder getrokken en in Yea bij Teo en Gracia Lamers op bezoek geweest, erg leuk om hen weer te zien en te spreken. Gracia fokt Friese Paarden en die hebben we bekeken, Lie over haar paardenangst heen geholpen en paarden geknuffeld. Natuurlijk ook zijn (zeer) uitgebreide collectie Moto Guzzi’s bekeken. Daarna door en op een camping met de romantische naam “Gentle Annie” beland, helaas was alleen de naam romantisch, de camping was erg gedateerd en er waren enorm veel vliegen. Volgende dag snel door naar de Snowy Mountains. Vandaag door het dal van de Murray River gereden, het was een enorm stuwmeer geworden, tientallen kilometers groot! Bijzonder om te zien dat de oude bomen nog met hun toppen boven het water uitsteken. Nu zitten we in Kardochan aan een prachtig meer. Morgen de Snowy Mountains in weer eens lekker wandelen in plaats van rijden.

• 23 November 2017 - 20:27

Sylvia: