Terug naar de kust - Reisverslag uit Tathra, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Tathra, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: Lie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 November 2017 | Australië, Tathra

Na het laatste verslag zijn we uit Kardochan vertrokken de Snowy Mountains in, Af en toe was het flink steil, maar ons Volkswagenbusje heeft ons over de bergen getrokken. Tijdens een rustpauze kwamen er zomaar twee kangaroes lang springen, we zijn echt in Australië! Weer een camping aan een meer in Jindabyne, nu met een soort camperplaatsen, veel beton, niet zo ons ding. Volgende dag de bergen in richting Mount Kosciuszko, de hoogste berg van Australië (2450 mtr). Aan het eind van de weg, bij Charlotte Pass de camper geparkeerd en de wandelschoenen weer aan. 16km naar Mt. Kosciuszko was ons iets te gortig, vooral ook omdat het weer zo om kan slaan. We zijn naar de top van Mount Stilwell gelopen 2020 mtr. Was een prachtige wandeling met hier en daar nog flinke sneeuw
passages. Op de terugweg zagen we een onweerswolk “groeien”, besloten niet meer terug te gaan naar de camping in Jindabyne, maar door te rijden naar de kust en daar een dagje te relaxen. Geland in Tathra in het Mimosarocks National park, staan we lekker onder de palmbomen. Morgen een dagje strand!
Lekker genoten van de stranddag en het prachtige weer, zwemmen zat er niet in, er waren veel gevaarlijke kwallen (Portugees Oorlogsschip) een steek kan verlammingsverschijnselen veroorzaken, dus we. Blijven op het droge. ‘S middags lekker een duik in het zwembad. In de avond kwam familie kangaroe langs op de camping, heel bijzonder als ze zo langs je camper hupsen. Vannacht flink regen gehad, vandaag zoeken we het wat verder op langs de kust.

• 27 November 2017 - 07:32

Ann:

Prachtig ....

• 27 November 2017 - 17:31

Els:

Wat een hoop indrukken doen jullie op zeg en wat mooi dat we via jullie leuke reisverslagen een beetje kunnen mee genieten. Dikke kus!