Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Lie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 December 2017 | Australië, Katoomba

Afgelopen dagen gewandeld in de Blue Mountains, wat een prachtig gebied! Vrijdag vanuit de camping een mooie wandeling van 5 uur gemaakt naar de highlights rond Katoomba. De Katoomba Falls bezocht, een grote naam voor zo weinig water, later hoorden we dat dat komt omdat de watervallen niet gevoed worden door smeltwater, maar door natuurlijke bronnen en regenwater, hoe meer regen, hoe groter de waterval, natuurlijk waren we blij met een dun straaltje...
Daarna naar de three Sisters gelopen, een mooie rotsformatie, daterend van een Aboriginal legende, drie zussen die geflirt hadden met andere mannen zijn veranderd in rotspilaren. Vanaf de Three Sisters via de Giant Stairway afgedaald naar het dal (900 treden en zeer steil!). Als toetje gingen we met het steilste treintje van Australië weer naar boven, de Efteling is er niets bij...
Terug op de camping hadden we het biertje wel verdiend.
Volgende dag langs de Blue Mountains Drive gereden, en een aantal korte wandelingen gemaakt, veel watervallen, daarna naar een mooi uitzichtpunt, Glen Coves, helaas begon het te regenen, binnen vijf minuten was het uitzicht gereduceerd tot nul, wel goed voor de watervallen. De rest van de middag niet zo’n mooi weer meer, dus dan maar de koffers in pakken, want morgen in Sydney de camper inleveren.

• 04 December 2017 - 10:26

Ann:

Geniet van jullie mooie reisverslagen en foto’s . Geniet de laatste dagen daar.
    En een goede reis.
    Kijk uit naar on jullie persoonlijke verhalen te horen.