En weer terug de bergen in - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu En weer terug de bergen in - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu

En weer terug de bergen in

Door: Lie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 November 2017 | Australië, Katoomba

Een paar dagen aan de kust vertoeft, van Tatra Beach via Batemans Bay naar Jervis Bay. In Jervis Bay echt eenparig dagen vakantie gevierd, prachtig witte stranden en kristalhelder weter, echt een paradijs, de temperatuur is er ook naar (25+), gisteravond in een typisch Aussie restaurant gegeten, veel drank en veel mensen een lange wachtrij om je menu te bestellen, maar we wennen er wel aan, eerst bestellen en betalen, met je eten komt het dan wel goed, overigens heerlijk gegeten hoor! Vandaag. Ertrokken richting Blue Mountains, via Kangaroo Valley (een oud kolonistendorp) naar Fitzroy Falls, tijd voor een wandeling, met een mooi uitzicht op de watervallen. Daarna door naar de Blue Mountains, toch. Of een flinke en saaie rot, we hadde; net zo goed de snelweg kunnen nemen. We waren op tijd in Katoomba, normaal staat de campingplaats vol, maar we hadden geluk en er was nog plaats voor ons in de herberg. Leuk er kwamen twee jongens op de camping, een Nederlander en een Ier, zij waren net afgestudeerd in Sydney en maakten nu een kort reisje door het achterland. Zij hadden een camper met een dakterras, daar moesten wij natuurlijk op voor een onvergetelijke foto. Morgen lekker een dagje wandelen i.p.v. rijden.

• 30 November 2017 - 12:23

Petra:

Henk en Lie wat genieten jullie zeg.
    Prachtig land als ik het zo hoor
    Mooie dierbare herinneringen zijn jullie aan het maken.
    Geniet van het staartje vd vakantie en vooral van het mooie weer.
    Hier giet het weer eens.
    Veel plezier saampjes verder en tot gauw.
    Groetjes willem en Petra