Sydney, de laatste etappe - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu Sydney, de laatste etappe - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Henk Rees - WaarBenJij.nu

Sydney, de laatste etappe

Door: Lie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 December 2017 | Australië, Katoomba

Zondag de camper ingeleverd, de laatste kilometers waren vermoeiend, heel Sydney moet zijn kerstinkopen doen en ze reden precies onze route. Na het inleveren van de camper met taxi en vervolgens trein naar ons hotel in Sydney, best lastig zoeken in zo’n grote stad, maar uiteindeljk bleek het maar een paar honderd meter van het station. ‘S middags met de ferry naar Manly, langs de beroemde Harbour Bridge en het Opera House, indrukwekkend. Manly was erg leuk en druk, lekker terrasje gepakt en heerlijk gegeten. De volgende dag Sydney in, het was compleet ander weer, veel regen en een stuk frisser! Na het ontbijt richting Darling Harbour, een enorm winkelcentrum, daar ook het Hard Rock café bezocht, ook de nodige cadeautjes voor thuis gekocht, veel gelopen en geslenterd. Eind van de dag aan Darlig Harbour gegeten en op ons gemakje naar ons hotel gelopen.
Dinsdag onze laatste dag in Sydney, de weersvoorspelling ziet er niet goed uit, maar in werkelijkheid lijkt het nog niet zo slecht, lekker gelopen in de stad, eerst naar het Queen Victoria House, een mooi overdekt winkelcentrumpje, waar we toegezongen werden door een koor, kerstliedjes natuurlijk! Daarna heerlijk,op ons gemak door de parken van Sydney gelopen, Botanische Tuin etc. Naar het Sydney Opera House. In het Opera House een rondleiding gehad en veel gehoord over de bouw van het Opera House, erg indrukwekkend! Daarna lekker genoten op de terrasjes aan de haven, met een wijntje en een biertje. Lekker gegeten, Kangaroo, je bent per slot van rekening in Australië. Eind van de avond naar ons hotel, nog een nachtje in Sydney en morgen in de middag vliegen we naar Singapore en daarna weer naar huis. Wat hebben we hier een geweldige tijd gehad! ( maar ook weer goed om naar huis te gaan)

• 05 December 2017 - 13:33

Marianne:

Wat jammer dat het er al weer opzit mooie reisverhalen en foto's voor morgen hele goede thuis reis ☺

• 05 December 2017 - 17:27

Ann:

Ik wens jullie een goede terug reis.
    En welkom thuis.